Animal Rescue Korea (ARK)

  • Themenstarter JackyundPippo
  • Beginndatum
J

JackyundPippo

Neuer Benutzer
Mitglied seit
28. Januar 2012
Beiträge
27
Hallo,

ich möchte hier gerne auf eine Tierschutzorganisation in Korea aufmerksam machen, von der ich meine 2 kleinen Fellnasen habe. Sie vermitteln Hunde, Katzen und auch andere Tiere in Not. Man kann die Tiere adoptieren oder in Pflege nehmen. Falls jemand Interesse an einem der dortigen Tiere hat, könnte ich mich als Flugpate anbieten, da ich im Sommer nach Deutschland fliegen werde. Alle weiteren Infos (leider nur auf Englisch) weiter unten:

Name: Animal Rescue Korea
Ort: Südkorea
Tiere: hauptsächlich Hunde und Katzen, aber auch kleinere Tiere wie z.B. Hasen, Hamster, Ratten etc.
Website: http://www.animalrescuekorea.org/

About:

What is ARK?

Animal Rescue Korea (ARK) is an English-language resource for helping animals in South Korea. ARK is not an official organization or charity and doesn't have an animal shelter of its own.

How ARK Helps Animals

Adoption Listings

ARK maintains a courtesy adoption listing service to help animal caretakers connect with potential adopters. By creating adoption listings, ARK members help find permanent homes for homeless cats, dogs, rabbits and other furry friends living in shelters, foster care, or boarding at vet clinics throughout Korea.

Animal Shelter Listings

People interested in visiting a Korean shelter to adopt, foster, or volunteer can search the listings to find a shelter and program nearest their home.

Resources for Caretakers

Resources to support the needs of pet guardians include a user-submitted list of vet clinics across the country, a directory of Korean and international links on pet care, pet travel, online pet supply shops, etc, and a growing collection of articles about animal rescue and companion animal care.
 
A

Werbung

Ähnliche Themen

S
Antworten
16
Aufrufe
7K
Mala
Mala
Selaiha84
Antworten
2
Aufrufe
1K
Selaiha84
Selaiha84
Yosie07
Antworten
8
Aufrufe
1K
Yosie07
Yosie07
dagmar.b
Antworten
0
Aufrufe
795
dagmar.b
dagmar.b
deni_avr
Antworten
12
Aufrufe
2K
Birgitt
Birgitt

Über uns

Seit 2006 stehen dir in unserem großen Katzenforum erfahrene Katzenhalter bei Notfällen, Fragen oder Problemen mit deinem Tier zur Verfügung und unterstützen dich mit ihrem umfangreichen Wissen und wertvollen Ratschlägen.
Zurück
Oben